Ulice Polní v Hořovicích je celá lemována garážemi. Velkou otázkou je, jaké
budoucnosti čelí. V dnešní době se ulice využívají buď na parkování anebo jako
sklady. Ale chceme, aby toto byla její konečná podoba? Nebudou v budouc-
nosti tyto garáže, které se aktivně nevyžívají každý den zbytečné? I v součas-
nosti chybí prostory pro bydlení, aniž by bylo řečeno, že dovolit si vlastní byd-
lení je mnohdy velmi nákladné. Navíc Hořovice leží mezi dvěma velkými městy,
mezi Prahou a Plzní. Mnoho lidí by tedy uvítalo levné bydlení mimo město.
Naším řešením tedy je, vytvořit jedno či více buňkové bydlení, které se postup-
ně složí dohromady jako stavebnice. Jednoho dne tedy doufáme, že se vytvoří
soběstačná ulice se všemi potřebnými službami, takzvané „město ve městě“.
komentář poroty: Radek Toman
Většina studentských prací se v ateliéru ATBS (2. ročník) zabývá návrhem relativně velkého bytového domu na více či méně komplikované parcele (ale například kontext bývá jen málo řešen). Studenti se nakonec „utopí“ ve velkém zadání a spokojí se s tím, že návrh bytového domu nějak odevzdají. Většina těchto zadání mi nepřijde vhodná pro studenty 2. ročníku (jedná se o první ateliér po ZANu). V této fázi studia bych očekával menší, ale více kreativní zadání. Studentky Phuong Anh Nguyenová a Viktoriia Eremchuk vytvořily přesně takový projekt, jaký bych od studentů 2. ročníku očekával. Ulici nevzhledných garáží na malém městě se rozhodly transformovat v živé místo vytvořením návrhu modulárních staveb pro bydlení, které obsahují i doplňkové veřejné funkce. Studentky vytvořily katalog různých prostorových variant a konfigurací, které mohou pojmout širokou paletu bytových jednotek. Tyto moduly dohromady tvoří lineární zástavbu drobného měřítka. Práce je kreativní odpovědí na otázku co se současnou nevzhlednou podobou ulice a její monofunkční náplní (skladování a parkování). V tomto ohledu návrh dospěl velice daleko a předkládá jasnou, propracovanou odpověď. Nejenom, že studentky vytvořily originální hodnotný projekt, ale svým pojetím ukazují alternativu většině „standardních“ prací ATSB a svým přístupem k pojetí „bytové stavby“ můžou být vzorem pro ostatní studenty a pedagogy.