Pánská kosmetika Ryor
Ateliér Šulc
Při tvorbě nové pánské kosmetické řady pro českou značku Ryor jsem se zaměřil především na vytvoření jasné a rozpoznatelné vizuální identity, kterou značka již několik desetiletí žalostně postrádá. Důsledkem je, že její produkty splývají s konkurencí a nevyčnívají
mezi desítkami podobných výrobků.
Vedení společnosti si je vědomo své slabé pozice na trhu a absence vlastní identity, avšak jeho obchodní strategie vychází, dle mého názoru, z utopické představy, že lze zákazníkům nabídnout kvalitní produkt za dostupnou cenu tím, že minimalizuje náklady na obal a grafické zpracování. Právě tento přístup však považuji za zásadní problém, protože v reálném světě marketingu prodává obal a vizuální identita, u kosmetických výrobků obzvlášť.
Svým návrhem jsem tak chtěl vedení společnosti ukázat, jak zásadní roli hraje vizuální stránka produktu a že i při zachování stejného obsahu může jejich kosmetika působit prémiově.
Dalším neméně důležitým aspektem, na který jsem se zaměřil, je současná absence vizuálně atraktivních obalů pro muže na našem trhu. Drtivá většina dnes nabízených produktů stále nese výrazný ženský rukopisný akcent, postavený na stereotypech mužnosti, často balancující na hraně nevkusu.
Přitom mnoho mužů, stejně jako žen, by ocenilo decentní, příjemnou, oku lahodící, a přitom hodnotnou vizualitu, která by nepůsobila podbízivě. Takovou, kterou by se neostýchali kupovat, používat a mít ve své koupelně. Můžeme to vnímat jako projev mužské ješitnosti či pozérství, ale v našem prostředí, kde nabídku určuje poptávka, je důležité, aby si každý mohl najít produkt, který je pro něj komfortní.
Finální návrh vychází z požadavků na přehlednost, vizuální i uživatelskou jednoduchost a z potřeby vytvořit jasnou vizuální identitu.
Výsledkem je ucelená a funkční řada inspirovaná principem kanystrů, což je v jejich podobě přímo přiznáno. Vzhled vychází z elementárních geometrických tvarů těles – kvádru, koule, válce a úkosu. Řada je doplněná o skleněné flakony inspirované turbínami a leteckými vrtulemi. Celek by měl svým tvaroslovím evokovat přímost, progres, modernitu a technicitu.
Vedení společnosti si je vědomo své slabé pozice na trhu a absence vlastní identity, avšak jeho obchodní strategie vychází, dle mého názoru, z utopické představy, že lze zákazníkům nabídnout kvalitní produkt za dostupnou cenu tím, že minimalizuje náklady na obal a grafické zpracování. Právě tento přístup však považuji za zásadní problém, protože v reálném světě marketingu prodává obal a vizuální identita, u kosmetických výrobků obzvlášť.
Svým návrhem jsem tak chtěl vedení společnosti ukázat, jak zásadní roli hraje vizuální stránka produktu a že i při zachování stejného obsahu může jejich kosmetika působit prémiově.
Dalším neméně důležitým aspektem, na který jsem se zaměřil, je současná absence vizuálně atraktivních obalů pro muže na našem trhu. Drtivá většina dnes nabízených produktů stále nese výrazný ženský rukopisný akcent, postavený na stereotypech mužnosti, často balancující na hraně nevkusu.
Přitom mnoho mužů, stejně jako žen, by ocenilo decentní, příjemnou, oku lahodící, a přitom hodnotnou vizualitu, která by nepůsobila podbízivě. Takovou, kterou by se neostýchali kupovat, používat a mít ve své koupelně. Můžeme to vnímat jako projev mužské ješitnosti či pozérství, ale v našem prostředí, kde nabídku určuje poptávka, je důležité, aby si každý mohl najít produkt, který je pro něj komfortní.
Finální návrh vychází z požadavků na přehlednost, vizuální i uživatelskou jednoduchost a z potřeby vytvořit jasnou vizuální identitu.
Výsledkem je ucelená a funkční řada inspirovaná principem kanystrů, což je v jejich podobě přímo přiznáno. Vzhled vychází z elementárních geometrických tvarů těles – kvádru, koule, válce a úkosu. Řada je doplněná o skleněné flakony inspirované turbínami a leteckými vrtulemi. Celek by měl svým tvaroslovím evokovat přímost, progres, modernitu a technicitu.